
– Dette er det best organiserte mesterskapet jeg har deltatt på, uttalte Pål Guttormsen.
Mesterskapet samlet et stort internasjonalt deltakerfelt, med særlig sterk representasjon fra Asia, inkludert mange spillere med asiatisk bakgrunn bosatt i Europa og Nord-Amerika.

Sterkt norsk samhold
De norske deltakerne etablerte et sterkt Team Norge gjennom hele mesterskapet, med felles treninger, coaching og sosialt samvær.
– Vi skapte et fantastisk Team Norge under mesterskapet. Samholdet, treningen, coachingen og den hyggelige avslutningsmiddagen siste kvelden gjorde opplevelsen ekstra spesiell, sier Ove Mårtensson.
De norske deltakerne var:
- Pål Guttormsen (Fornebu)
- Dag Tvervaag (Fornebu)
- Bjørn Gjelseng (Laksevåg)
- Britt Gjelseng (Laksevåg)
- Gina Hundven (Laksevåg)
- Inge Witsøe (Trondheim)
- Ove Mårtensson (Husøy/Foynland)
- Per-Ivar Aakerøy (tidligere spiller i Fokus og Dal)
Bronsemedalje til Ove Mårtensson
Mesterskapets norske medalje kom ved Ove Mårtensson, som spilte herredobbel sammen med sin yngre bror, Jan Mårtensson fra Sverige. Dette var første gang brødrene spilte et internasjonalt mesterskap sammen siden det svenske mesterskapet i herredobbel i 1990.
Forberedelsene til VM besto av kun noen få treningsøkter våren 2026, men samarbeidet fungerte utmerket. Gjennom sluttspillet i herredobbel 11.–12. juni, etter innledende gruppespill, spilte brødrene seg frem til en sterk bronsemedalje.
Sterk innsats av Britt Gjelseng
Britt Gjelseng leverte en imponerende prestasjon i klassen XD 65 og tok seg helt til semifinalen i consolation-sluttspillet. Hun var svært nær en finaleplass og viste gjennom hele turneringen et høyt nivå.
Gratulasjon
Norges Bordtennisforbund gratulerer Ove Mårtensson med bronsemedaljen i veteran-VM og takker alle de norske deltakerne for flott innsats og god representasjon av norsk bordtennis.











