Hva klubben må gjøre nå
- Fakturer alle aktive medlemmer medlemsavgift i klubbens medlemssystem.
- Følg opp betalingene — kun betalte medlemskap teller som aktive.
- Knytt riktig idrettsgren til alle medlemmer.
- Slett inaktive medlemmer (de som ikke har vært aktive på 2 år).
Hvordan gjør man dette med fakturering?
Dersom klubben bruker KlubbAdmin til medlemshåndtering har NIF Digitalt mange gode hjelpeverktøy. Brukerveiledninger for fakturering finner man her: https://www.idrettsforbundet.no/digital/klubbadmin/fakturering/
Husk at det også er mulig å ta kontakt med NIF Support om man har tekniske spørsmål: https://www.idrettsforbundet.no/digital/support/
Bruker klubben andre systemer enn KlubbAdmin?
Bruker klubben et annet system og trenger hjelp, ta kontakt med systemleverandør f.eks Spond.
Bruker klubben andre systemer enn KlubbAdmin må medlemskapet alltid kobles opp mot NIF sin medlemsdatabase. Les mer om dette her: https://www.idrettsforbundet.no/digital/support/brukerverifisering/
Har klubben utfordringer med grentilknytning?
Les mer om hvordan man legger til idrettsgren i klubben: https://www.idrettsforbundet.no/digital/klubbadmin/medlem/hvordan-legge-tilfjerne-idrettsgrener/
Les mer om hvordan man registrerer medlemmer med riktig gren: https://www.idrettsforbundet.no/digital/klubbadmin/medlem/hvordan-registrere-medlemmer-riktig/
Er du nysgjerrig på kravene til fakturering i elektronisk medlemssystem?
Les mer om krav til fakturering i et elektronisk medlemssystem med godkjent integrasjon med NIF her: https://www.idrettsforbundet.no/digital/klubbadmin/generelt/krav-om-medlemssystem/
Frist
For at klubben skal motta støtte i 2026, må alle medlemskap for 2025 være registrert som betalt innen 31. desember 2025.









