Husk å være ekstra nøyaktig!
Som dere vet så er vi i en fase der vi utvikler NBTF's nye seriesystem. Som dere har opplevd så har det vært en del oppstartsproblemer og feil. Nye oppdateringer kommer løpende frem mot jul, men det er fortsatt ikke 100 % stabilt.
Det er derfor ekstra viktig at vi er ekstra nøyaktige selv, og sørger for at det vi legger inn av resultater er riktig! Tusen takk! Her er noen råd:
Det er derfor ekstra viktig at vi er ekstra nøyaktige selv, og sørger for at det vi legger inn av resultater er riktig! Tusen takk! Her er noen råd:
-
Husk at nye spillere må være registrert på rankingen på forhånd
-
Husk at det finnes Walkover Player 1, 2, 3 og 4 som kan legges inn der et lag mangler en spiller
-
Sjekk at det er lagt inn riktig resultat og riktige spillere i hver enkelt kamp - før dere går fra bordet
-
Si fra om feil og mangler!
Stupa Events-appen
Vi bruker i hovedsak Stupa Events appen for å sette opp lag og legge inn resultater. En person tilknyttet hvert lag bør ha denne appen lastet ned på sin telefon.
Oppdater gjerne appen før første kamp, og logg ut/logg inn.
Oppdater gjerne appen før første kamp, og logg ut/logg inn.
-
Husk at hver divisjon/avdeling har sitt eget brukernavn og passord for å sette opp lag og legge inn resultater. Arrangøren skal ha dette passordet tilgjengelig.
-
Husk at det er en innstilling/knapp øverst i appen der du velger mellom turneringer og seriespill
-
Spillerlisten oppdateres jevnlig. De du ikke finner på Lagspiller (team) eller Klubbspiller (club), bør du finne på Lånespiller (loan)
-
Bruk gjerne manuell score. Der kan du skrive inn sett-for-sett
Nye muligheter for sekretariat og seriekontakt på PC
Vi bruker generelt Stupa Events-appen til å sette opp lag og legge inn resultater.
Oppgaven til sekretariatet i hallen og seriekontakten er i utgangspunktet å følge opp at alt ser greit og riktig ut.
Oppgaven til sekretariatet i hallen og seriekontakten er i utgangspunktet å følge opp at alt ser greit og riktig ut.
Vi har imidlertid nå gitt hjemmelag i enkeltkamper, arrangører av samlerunder og seriekontakter noen flere rettigheter og muligheter på PC.
Man logger inn med klubbens brukernavn og passord på https://nbtf.stupaevents.com/#/home/organize .
Ved å følge den vedlagte oppskriften, vil du finne avdelingene som din klubbinnlogging har rettigheter på å følge opp. Her kan du:
-
Følge med på at det som legges inn i appen er korrekt
-
Du kan også gjøre følgende:
-
Sette opp lag på nettsiden hvis du ønsker det
-
Skrive ut kamplapper hvis du ønsker det
-
Skrive inn resultater, eller endre og rette resultater
-
Bytte på spillere hvis det er gjort feil (f.eks. satt opp hjemmelag som bortelag, lagt inn 3. laget i stedet for 2. laget osv)
Klubbens brukernavn og passord er tidligere sendt til klubben.
Klubben kan få brukernavn og passord fra NBTF ved Ghassan Chaer: ghassan.chaer@bordtennis.no.
Seriekontakter bruker sin egen klubbs brukernavn og passord for å følge opp.
Tiden fremover
Det kommer stadig oppdateringer og endringer. Noen er synlige for dere, andre skjer i bakgrunnen.
Det vil komme en del endringer i forbindelse med de to seriehelgene i november. Noen vil dere merke, andre vil være mer i bakgrunnen.
Uansett kan det være lurt å logge ut og inn både på PC og i appen, og gjerne oppfordre til å oppdatere appen før kampene starter.
Det vil komme en del endringer i forbindelse med de to seriehelgene i november. Noen vil dere merke, andre vil være mer i bakgrunnen.
Uansett kan det være lurt å logge ut og inn både på PC og i appen, og gjerne oppfordre til å oppdatere appen før kampene starter.
Videre fremdrift er at seriesystemet skal fungere slik det skal fra rundt juletider.
Deretter vil det komme nye endringer og oppdateringer, slik som f.eks. tilknytning til NIF, automatisk ranking osv.
Deretter vil det komme nye endringer og oppdateringer, slik som f.eks. tilknytning til NIF, automatisk ranking osv.
PS til regioner ! Dere må videresende denne informasjon til arrangører i deres region.
Lykke til med kampene!