Hva skjer hvis kravet ikke oppfylles?
Konsekvensen vil være tap av idrettslagets medlemskap i NIF. Det innebærer:
• Tap av rett til å delta i konkurranser som krever medlemskap i NIF og aktuelle særforbund.
• Tap av støtteordninger som lokale aktivitetsmidler (LAM),
momskompensasjon, spillemidler til utstyr, andre støtteordninger fra NIF
eller særforbund.
Hva må ditt idrettslag gjøre?
• Hvis dere bruker KlubbAdmin: Opprett brukerstedsavtale med Buypass AS
og fakturer gjennom KlubbAdmin.
• Hvis dere bruker et annet medlemssystem med godkjent integrasjon: Velge å fakturere gjennom dette systemet.
• Hvis dere enda ikke har valgt et medlemssystem: For idrettslag som ikke
bruker noen av ovennevnte medlemssystemer, opprett brukerstedsavtale
for å benytte KlubbAdmin eller velg et medlemssystem fra leverandør med
godkjent integrasjonsavtale med NIF.
Hvor kan dere få hjelp?
Vi forstår at dette kan oppleves som en stor endring, og vi er her for å hjelpe dere:
• Kontakt idrettskretsen: Din idrettskrets står klar til å veilede dere.
• NIF Digital Support: Få teknisk hjelp eller svar på spørsmål om
medlemssystemer.
Hvorfor er kravet viktig og hva kan det bidra til for ditt idrettslag?
Dette kravet er en del av arbeidet med å sikre kvalitet og korrekthet i
medlemsregistreringen for norsk idrett.
Har dere allerede fulgt kravene?
Hvis dere fakturerer korrekt og likevel mottar denne påminnelsen, kan dere se bort fra denne henvendelsen.
Med vennlig hilsen,
Norges idrettsforbund