I første omgang er det plass til åtte lag i serien. Kampene er planlagt gjennomført de samme helgene som STIGA-ligaen for kvinner, noe som kan gjøre det enklere å samordne aktivitet og reiser.
Deltakelse i den nye dameserien vil ikke hindre spillere eller lag i å delta i annet seriespill. Tilbudet er derfor ment som et supplement til eksisterende konkurranser.
Fleksibelt lagformat
Serien skal spilles etter Corbillon Cup-formatet med mulighet for innbyttere. Hvert lag kan bestå av to, tre eller fire spillere. Det er anledning til å sette inn én eller to nye spillere i doublekampen, og én innbytter kan benyttes etter doublen.
Kampoppsettet blir:
- A mot X
- B mot Y
- Double
- A mot Y
- B mot X
Det fleksible formatet gjør det mulig å stille lag med kun to spillere, samtidig som det gir et godt tilbud til klubber som har tre eller fire spillere tilgjengelig.
Påmelding
Påmeldingsavgiften er satt til 1.500 kroner per lag. Det vil ikke bli delt ut pengepremier i serien.
Dersom det melder seg på lag fra flere regioner, vil forbundet vurdere å innføre en ordning for utgiftsfordeling.
Klubber som ønsker å delta, bes melde sin interesse så snart som mulig, og senest innen 15. august, ved å kontakte Ghassan Chaer på ghassan.chaer@bordtennis.no.










